COVID19 - ważne informacje

Miękka hybryda w Fordzie Puma

23.04.2021

Crossover Puma to jeden z najnowszych modeli Forda, debiutował zaledwie rok temu.


Miękka hybryda (MHEV) to nie tylko lepsza dynamika, ale i niższe spalanie.

Ford Puma jest dostępny nie tylko w wielu atrakcyjnych, bogato wyposażonych wersjach (Trend, Titanium, ST-Line, ST-Line Vignale oraz ST), ale również z niezawodnymi oraz oszczędnymi jednostkami napędowymi. Ofertę otwiera jednostka o pojemności 1.0 l EcoBoost o mocy 95 KM, z 6-stopniową manualną skrzynią biegów. Średnie zużycie paliwa według normy WLTP to 5,7 l/100km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 173 km/h.

Lepsze osiągi zapewnia jednostka EcoBoost Hybrid o pojemności 1.0 l, gdzie tradycyjny silnik spalinowy wspierany jest przez silnik elektryczny. Jest ona dostępna w dwóch mocach: 125KM i 155 KM oraz z dwoma skrzyniami biegów: 6-stopniową manualną lub siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną. Korzyści w zastosowania silnika elektrycznego są niezaprzeczalne, bowiem przy zbliżonym spalaniu 5,4-6.2 l/100km (w zależności od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), Puma o mocy 125 KM oferuje o wiele lepsze osiągi niż ta wyposażona wyłącznie w silnik spalinowy. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,6 sekundy (z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów), a prędkość maksymalna to 190 km/h.

W przypadku odmiany 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 155 KM osiągi mogą zadowolić nawet spragnionych sportowych emocji. Przy spalaniu 5,5-6,4 l/100km (w zależności od wybranej skrzyni biegów, norma WLTP), przyspieszenie od 0 do 100km/h zajmuje 8,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 200 km/h (z siedmiostopniową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów).

Klienci preferujący sportowy styl jazdy i poszukujący dynamicznych osiągów mogą wybrać topową odmianę Pumy ST z 200-konną jednostką EcoBoost o pojemności 1.5 l.


Czym jest tzw. miękka hybryda (MHEV)?

Technologia EcoBoost Hybrid w Fordzie Puma wykorzystuje silnik elektryczny połączony z 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym, co pozwala zdecydowanie zwiększyć wydajność. Większa wydajność przekłada się nie tylko na lepsze osiągi, ale również na niższe spalanie i wyższy komfort jazdy. Należy jednak pamiętać, że pojazd hybrydowy typu MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) nie jest napędzany wyłącznie energią elektryczną. Napęd elektryczny stanowi tylko dodatkowe wsparcie dla silnika benzynowego, umożliwiając m.in. płynną jazdę i mniejszą emisję spalin.

Ford Puma nie musi być podłączany do zewnętrznego źródła zasilania, ponieważ 48-woltowy akumulator zasilający napęd elektryczny jest ładowany podczas jazdy np. w trakcie hamowania. Hamowanie regeneracyjne polega na odzyskiwaniu energii zwykle traconej podczas hamowania i przesyłaniu jej do akumulatora hybrydowego. Energia zgromadzona w akumulatorze jest przekazywana do silnika elektrycznego, który odciąża jednostkę spalinową np. podczas ruszania, aby było ono dynamiczne i płynne. Technologia MHEV zdecydowanie poprawia działanie trybu Auto Start-Stop, co jest odczuwalne szczególnie w mieście, podczas jazdy w korku czy przy częstym zatrzymywaniu się na światłach. Uruchamianie i wyłączanie silnika działa niemal nieodczuwalnie, szybko i sprawnie.

Wsparcie silnika elektrycznego podczas ruszania przekłada się również na zmniejszenie zużycia paliwa, co jest szczególnie widoczne przy porównaniu tradycyjnej jednostki 1.0 EcoBoost 95 KM z mocniejszą wersją 1.0 EcoBoost Hybrid o mocy 125 KM. Porównując bezpośrednio te dwie jednostki widzimy, że średnie zużycie paliwa w słabszej odmianie konwencjonalnej z 6-biegową przekładnią manualną to 5,7 l/100km (WLTP), natomiast w mocniejszej, charakteryzującej się o wiele lepszymi osiągami jednostce 1.0 EcoBoost Hybrid 125 KM z 6-biegową skrzynią manualną wynosi ono 5,4-6.0 l/100km (WLTP). Spalanie może być niższe lub bardzo porównywalne, przy zdecydowanie lepszej dynamice i niższej emisji spalin. 

 

Skontaktuj się z namiDowiedz się więcej o Ford Puma

Aktualności i wydarzenia

Promocje

  • Promocja kończy się: 31.08.2021

    SERWIS

    Czas na wakacje z Fordem

    Czas na wakacje z Fordem
  • Promocja kończy się: 30.09.2021

    SERWIS

    Serwis online

    Serwis online
  • Promocja kończy się: 30.09.2021

    NOWE SAMOCHODY

    Ford Kuga Plug-In Hybrid

    Ford Kuga Plug-In Hybrid
  • Promocja kończy się: 30.09.2021

    NOWE SAMOCHODY

    Ford Puma

    Ford Puma
  • Promocja kończy się: 30.09.2021

    SERWIS

    Akcja Klimatyzacja Dezynfekcja PRO

    Akcja Klimatyzacja Dezynfekcja PRO
  • Promocja kończy się: 30.09.2021

    SERWIS

    Opony na sezon lato 2021 wraz z montażem

    Opony na sezon lato 2021 wraz z montażem
Pokaż najnowsze promocje Ursyn Car

Aktualności i wydarzenia

Pokaż najnowsze aktualności od Ursyn Car



Opinie